Jak číst výsledky ankety?
-----------------------------
Při vyplňování dotazníku jste měli k dispozici škálu 1 - nejhorší až 5 - nejlepší.
Všechny odpovědi jste měli možnost také okomentovat.
-----------------
Komentáře máte k dispozici po kliknutí sem.
Vaše číselné hodnocení (1 - 5) najdete na stejném odkazu, jejich průměry najdete ale i v následujících dvou grafech.
-----------------------------
Co si s údaji v grafech počít:
- Hodnocení je vysoké (nad 4).
- V takovém případě je zřejmé, že jste se v ŠVP zavázali k něčemu, co pokládáte za důležité, myslíte na to a skutečně to děláte.
- Gratuluji! Pak je vše v naprostém pořádku a rozhodně nic v ŠVP, ani ve své každodenní praxi neměňte.
- Hodnocení je nízké (pod 4). Pak jsou možné nejméně dva výklady:
- Zavázali jste se k něčemu, co jste mysleli dobře, ale jednoduše jste na to zapomněli.
- Pak je třeba se zamyslet a hlavně zajistit, abyste váš závazek respektovali a dělali to, k čemu jste se sami zavázali. V ŠVP pak tento závazek v textu pochopitelně nechejte.
- Zavázali jste se k něčemu, co jste sice mysleli dobře, ale nakonec se to ukázalo jako nepraktické, nereálné, neměřitelné, nehodnotitelné ...
- Pak to ze ŠVP jednoduše vyškrtněte.
- Jenom, prosím, pamatujte na zásadu, která se týká vlastně všeho v ŠVP: Jakmile se rozhodnete něco z textu vyškrtnout, zkontrolujte si, jestli jste toho nevyškrtli moc, jestli plníte všechny povinnosti, které vám zadalo RVP.
- Zavázali jste se k něčemu, co jste mysleli dobře, ale jednoduše jste na to zapomněli.
- Stalo se vám při vyplňování dotazníku, že jste nevěděli, jak odpovědět?
- Pokud ano, nezoufejte, to je normální.
- V takovém případě je ale třeba, abyste text ŠVP přeformulovali, protože vaše myšlenky jsou zřejmě nesrozumitelné. Pokud nevíte, co odpovědět, ani vy, jak to pak má vědět někdo další - rodiče, děti, inspekce ...?
Celá práce má dva výstupy:
- Autoevaluace
- Zvážení revize a akutalizace na kapitolách ŠVP Charakteristika školy, Zaměření školy a její vize, Výchovné a vzdělávací strategie